вторник, 2 август 2016 г.

7 ОСНОВНИ УМЕНИЯ В ПРОДАЖБИТЕ


























Най-добрите във всяка професия постоянно работят за подобряване на своите умения. Така е и при консултантите по продажбите. Големият въпрос при тях е, при положение че трябва да притежават множество различни качества и умения, върху кои области е нужно да се фокусират, за да имат най-голяма възвращаемост на изразходванато време, усилия и пари.

Идентифицирал съм 7 умения, които смятам че са най-важни за професионалистите в продажбите, и които трябва да бъдат развити. Стани добър в тези умения, и ще изкарваш много пари, без значение как се развива икономиката.

Умение №1. Квалифицирай бързо!
Преследваш ли своите евентуални клиенти, докато те кажат „ДА“ или „НЕ“? Дори нещо повече, казвал ли си някога: „Не, аз няма да ти продам на теб“?
Има много неща в продажбите, които ти не можеш да контролираш. Но едно нещо, което ти трябва да контролираш, е ТВОЕТО ВРЕМЕ, и как го ИЗПОЛВАШ.
За да квалифицираш бързо, трябва да имаш критерии, които ясно очертават на кого ще продадеш, и на кого - не. Фокусирай се върху потенциални клиенти, които желаят да купят твоите продукти/услуги, и изостави тези, които не биха купили. Така ще можеш да намериш повече добри потенциални клиенти. Това звучи много просто, но много консултанти по продажбите се сблъскват с този проблем при изграждане на своята фуния / тръбопровод на продажбите, позволявайки по този начин да загубят приходи. Ако някой не отговаря на твоите критерии за квалифициране, не влагай (не инвестирай) в такива „псевдопродажби“ своето време.

Умение №2. Мотивирай потенциалните клиенти
Квалифицирането е нещо, което е над бюджета, нуждите и решението за покупка. То означава намирането на потенциални клиенти, които ще купят от теб.
Да намериш клиенти, които имат нужда от твоя продукт, обикновено вече не е толкова трудно. Обаче, да намериш тези, които искат да купят твоя продукт може да бъде много трудно, ако очакваш те сами да дойдат при теб.
Продуктите, продавани от професионалните консултанти по продажбите, са много по-сложни и допринасят много повече стойност, отколкото продуктите с обикновено търговско предначначение (commodity). Процесът на продажбите продължава от секунди до години, в зависимост от проблемите на клиента. Клиентите са мотивирани да работят с теб, когато им помагаш да отрият какво може да разреши техния проблем по-добре от всеки друг. Определи какви проблеми можеш да премахнеш, или да разрешиш за своите клиенти. Планирай и задавай въпроси, за да откриеш проблемите и да им обърнеш внимание.

Умение №3. Продавай извън своята комфортна зона.
Много хора мислят, че са добри във взаимоотношенията с останалите. Нека да задам следния въпрос. Когато последния път си осъществил продажба, какво беше доверието между теб и клиента? Не можеш да си позволиш да игнорираш хората и да не изградиш истинско доверие между вас. Добрата новина е, че хората обичат хората, които приличат на тях. За да постигнеш доверие, трябва да „излезеш“ извън своята комфортна зона, и да приличаш на останалите хора. Съгласувай говор и поведение с тези на останалите, за да постигнеш доверие извън типичните прояви на твоето поведение.

Умение №4. Стигни до хората, които взимат решение.
Има 2 начина за повече продажби. Първият е да продаваш повече на съществуващите клиенти. Вторият е да продаваш повече на клиенти от твоята фуния / тръбопровод по продажбите (това означава да увеличаш своя списък с клиенти с привличане на НОВИ). Много важен е начинът на контактуване, включително и използване на гласовата поща. Подготви си няколко различни „сценария“ на запис на съобщение при включване на гласовата поща. Всяко съобщение трябва да бъде уникално, фокусирано върху предимствата за клиента.

Умение №5. Направи презентацията такава, че клиентът да каже „Искам това“.
Да признаем - много от презентациите са просто скучни. Консултантите по продажбите говорят защо техният продукт е страхотен, защо тяхната Компания е страхотна, разказват и историята на своята фирма. Потенциалните клиенти не се впечатляват особено от това, и затова става скучно за тях.
„Страхотната“ презентация ангажира представата на клиента; най-добрият начин да постигнеш това е „разказ по действителен случай“. Това позволява клиентът картинно да си представи как да използва твоя продукт, и да реагира с „Аз го искам“. Проучи няколко от „най-добрите ти“ клиенти, и подготви успешни случаи, които ще инжектират емоционална сила в твоите презентации.

Умени 6. Постигни обвързаност, не непременно приключване на сделка.
Изхвърли някои фрази от речника си. Например вместо „Как го искате това - в сиво или черно?“, използвай „Ако ви покажа как това ще ви помогне, ще купите ли днес?“. Научи силата на задаване на „възходящи“ въпроси от началото на твоя цикъл на продаване. Първо, накарай твоят клиент да покаже какво желае най-много (умение №2). Второ - след това можеш да постигнеш последователни обвързвания, което води до възвращаемост на твоето използвано време, информация и ресурси. Научи се да питаш за простички обвързвания докато потенциалният клиент покаже ясна болка или желание.

Умение №7. Развличай се.
Продаването е удоволствие, когато контролираш нещата, и приключваш с договори. Продаването може да бъде нещастие, когато си под натиск да приключиш. Отърви се от натиска, че трябва да приключиш, и вместо това се фокусирай върху квалифицирането и мотивирането на твоите потенциални клиенти. Прехвърли се върху решаването на проблемите на клиентите, и натискът заради приключването ще спадне. Фокусирай се върху продажби само на квалифицирани клиенти, и ти ще приключваш повече сделки, и удоволствието ще дойде.

СЪВЕТ- БОНУС.
Когато говориш по телефон, или си на среща с твой потенциален клиент, увлечи го, така че да проявява интерес с думите „И сега какво?“. Представи си, че за всяко нещо, за което ти говориш, потенциалният ти клиент пита „И сега какво, защо трябва това нещо да ме интересува?“. ЗАПОМНИ - клиентите се интересуват какъв проблем, твоят продукт / услуга, може да елиминира / разреши, и / или да помогне техният бизнес да стане по-добър.
Това означава, че продуктът има предимства за тях, вместо това, че продуктът има своите специфични характеристики.

Успехът не идва за една нощ, но очакването му не трябва да отнема и цял живот. Работи върху тези умения всеки ден по- малко, и не след дълго ще приключваш повече сделки, и ще изкарваш повече пари, отколкото преди.

С най-добри пожелания, Георги Георгиев
Директор продажби - ABA Marketing Group Inc.
+359894512331 georgiev.georgi@aba.marketing
http://abamarketing.bg/








   

(Следва продължение)



ЗА БИЗНЕСА С ПРОДУКТА "FIRST" И АБА МАРКЕТИНГ

















Kato партньорi с ABA Marketing Group Inc., Вие получавате най-малко  пет различни ползи:

1. Възможност да съхраняват спестените си пари с 2% месечна пеалба;
2. Възможност да увеличат парите си с 60%, като вземат предварително печалбата си за 3 години, под формата на кредит;
3. Възможност за работа като консултант в отдел продажби, с постоянно нарастващ доход, по съвременна система за оценка на консултантския труд, пасивен доход, бонуси и награди;
4. Възможност за бизнес с консултантски услуги и създаване на консултантска мрежа без ограничние в коя точка на света.
5. Международна учебна програма за професионално развитие.

Погледнато от страна на държавата, където се развива тази дейност, това е доход за населението, заетост и повишаване на потребителската способност.

Нашите клиенти и консултанти са местни хора, които съвсем логично ще започват да харчат повече, заради новите си приходи и печалби, а държавата ще взема ДДС и други данъци.

Нашата дейност се повтаря на местно ниво от местнните хора. Предимството е в това, че системата е готова, написана и работи. Не се налага да се "открива топлата вода" - развиваш крана и топлата вода тръгва.

Сега в света има голям хаос, но парите си остават много важни. А ние предлагаме интелигенто решение с 2% месечна печалба и работа за много хора. Истината е, че това ще се прави от все повече хора, защото е полезно за всички, включително и за държавите, където се развива.

Тази дейност е обречена на успех, а тези, които я организират на местно ниво, те ще спечелят допълнително от развитието след това.

Ползите са много и за всички, но без действие ще останат на хартия.

Всеки, който знае за това, вече носи отговорност за своето бъдеще, но не само за своето, а също така, за бъдещето на всички, които биха могли да научат за това чрез тях.

В природата няма случайни неща, винаги има причинна и следствие (карма) и щом на Вас се случи да пренасяте тази информация, не си позволявайте мълчание.


http://bconsultbg.blogspot.com/2018/05/blog-post_28.html



НОСИШ КОФИ ИЛИ СТРОИШ ВОДОПРОВОД?


















Ти можеш да извоюваш своята финансова свобода

                      ПРИТЧА I

    Скъпи читателю,
   Преди 100 години е било невъзможно за обикновения човек да стане милионер. Да, сега ни звучи странно, но тогава законите, които управляват парите са се предавали устно от баща на син в богатите фамилии. През 1900г. дневната обикновена надница е била 1.45лв., само 3-4% от българите са завършвали средно образование, а средната продължителност на живота е била около 45 години. В България е имало няколко десетки автомобила, а павирани пътища е имало в София и големите градове. До Първата световна война средното българско семейство е изразходвало до 90% от доходите си за основни потребности като храна, жилище и облекло.
   Накратко казано, преди 100години съществували две социални групи: богатите и всички остнали. Само 1 от 10 семейства принадлежало към висшата или средната класа, което означава, че през 1900г. 90% от българите се считали за бедни.

  Средната класа все още живее от заплата до заплата

   А сега да се пренесем 110 години напред. Средният годишен доход на човек днес е над 4600лв. Автомобилите са почти колкото хората. Повечето семейства имат поне два телевизора. Средната продължителност на живота е 73 години. Днес обикновения човек разполага с по-голям доход...с повече свободно време...с по-добри възможности при избора на професия, от когато и да било.
   Въпреки това болшинството семейства продължават да живеят от заплата до заплата. Ако махнем стойността на жилището, автомобила, мебелите и малкото златни бижута, ще открием, че средното семейство има 0 активи. НУЛА! Независимо от това, че семейният доход се увеличава, с него се увеличават и семейните дългове, и работните часове.

  Какво не е наред тук?

  Дали не следваш погрешна система?

   Повечето хора, поради това, че в училище и университета не се преподават знания и умения за това, как се изграждат активи, са включени в погрешната система. Техните родители са в погрешната ситема. Децата копират родителите си. И учителите си, които също са в погрешната ситема. Всичко се дублицира. И мултиплицира. Сега наблюдаваме едно постсоциалистическо общество от служители, което се плаши от думите „бизнес“ и „предприемачество“. Плаши се от промяната. Плаши се от риска. Страхът от провала е еволюирал в страх от успеха...
   Ще си позволя да направя едно смело изявление, което може би ще те учуди, но несъмнено то е истинско. Готов ли си?
   Простата и очевидна истина е, че да станеш милионер в съвременния свят, е въпрос на избор, а не на късмет!
   Така е. Днес почти всеки, който има доходи на представител на средната класа, може да стане милионер. Невъзможно? Съвсем не. В действителност е възможно и е много просто.
   Ако искаш да станеш милионер, трябва да следваш тези 3 стъпки:

Да разбереш принципите за създаване и натрупване на благосъстояние.
Да изкопираш системата за създаване на благосъстояние, която е доказала, че дава резултати.
Да си последователен и настойчив.

   Това е всичко, което се иска от обикновения човек, за да натрупа активи на стойност 1 000 000 лева – разбиране, копиране, последователност.

http://aba.community/BG-000172