неделя, 20 септември 2015 г.

Бодо Шефер Путь к финансовой независимости аудио книга




ПЕТ УРОКА ПО ФИНАНСИ
1. Как да определите и да измените вашата гледна точка за парите?
2. Как да заработвате повече пари?
3. Как да запазите това, което имате?
4. Как да уножите парите си?
5. Как да се наслаждавате на парите?

http://aba.community/BG-000172




4 – ПРЕПОРЪКИ ЗА НАЧИНАЕЩИЯ СПОНСОР – ВЛАДИМИР ДУБКОВСКИ

Грижейки се за щастието на другите, намираме своето собствено – Платон
Спонсорирането е преди всичко отговорност. Привличайки в структурата си нов човек Вие, естествено разчитате на увеличаване на доходите си. Обаче доходите в този бизнес са право пропорционални на вложените усилия (както във всяко друго нещо), а начинаещия спонсор за съжаление, не разбира това веднага. Някои наивно предполагат, че самият факт на привличане в бизнеса на поредния сътрудник е вече достатъчно голяма лепта в развитието на структурата. Голяма грешка!
Новоизпечения сътрудник е все едно новородено. И ако майка му (в нашия случай спонсорът) хвърли дете си в океана с надеждата, че то само ще се научи да плува, а след това и цял живот ще храни майка си, то тези надежди са напразни. Ще се удави детето, непременно ще се удави! В този бизнес все още никой не е успял сам.
Технологията за създаване и развитие на структурите в мрежовия маркетинг е разработена отдавна и спазването и, разбира се, изисква сериозни усилия, но затова пък какви ще бъдат плодовете! На една единица вложено усилие Вие ще получите отначало двойна възвращаемост, а след това от три до десетократна! Какво може да бъде по-интересно? Но това право да получаваш многократна възвращаемост трябва да се ЗАРАБОТИ! Ето първия закон на спонсора, който трябва да се вкорени в съзнанието на всеки структурен ръководител от всеки ранг. Хайде тезисно да разгледаме основните елементи на технологията за работа на спонсора със сътрудниците му.

1. Основната задача на спонсора е да подържа ентусиазма на сътрудниците си.
– В същността си, МЛМ е бизнес на ентусиазма. Колкото по-рано го осъзнаете, толкова по-голям успех Ви очаква. Никакви занятия, лекции,
книги и видеокасети, на най-добрите треньори, не могат да заменят мотивацията на сътрудниците, която се поддържа от собствения Ви ентусиазъм. Ако Вие не искате, или не можете да станете такъв “пламък”, всички останали препоръки нямат значение. Практиката е доказала, че хора, изпълняващи всички останали препоръки, освен първата, постигат в МЛМ (при това, с голям труд) много малко или нищо.

2. С новия сътрудник трябва да се работи интензивно от първия ден. – въодушевлението на начинаещите се подлага на изпитание от неизбежните неуспехи, особено в началото на дейността. Първите 2-3 месеца бъдете до тях, за да им помогнете с думи и дела.

3. Разпределете времето си поравно. –50% - за работещите си сътрудници, и 50% - за привличане на нови клиенти. Но такава пропорция е полезна само за началния период. Колкото по-голяма става структурата, толкова повече време отива за работа с нея. Не забравяйте обаче, че дървото се развива от новите издънки и е много важно да следим баланса между двете форми на работа, пренасяйки от време на време акцентите на вниманието си, без никога да изпускаме нещо от очи.

4. Сътрудниците, искат ли го или не, несъзнателно ще Ви копират във всичко. – Затова преди да проявите изискванията си към хората, проверете доколко Вие самите им съответствате. И тези отношения между хората, които Вие сте заложили в основата на структурата си, неибежно ще се проектират на по-ниските нива. Наистина - каквото посееш, такова ще пожънеш.

5. Изучете всички продукти на фирмата си. – Помнете, че можете да обучите сътрудниците си само на това, което знаете. Именно Вие трябва да станете източник на информация за хората си!

6. Провеждайте структурни събрания ежеседмично. – Готвейки се за тях помнете за двете задължителни съставни части на всяко събрание:
• Информационна (нови продукти, документи, книги и т.н.)
• Мотивационна (успехи на фирмата, структурата, на отделните
сътрудници и т.н.)

Втората част е по-важна от първата. Вашите сътрудници трябва да си тръгват от събранията с горящи очи и със  желание да преместят от пътя си планини.
Ако не сте се настроили емоционално, по-добре е да не провеждате събрание. От Вас очакват позитивно отношение.

7. Ежемесечно на структурните събрания представяйте и анализирайте статистиката за ръста на продажбите на фирмата и отделно на структурата си – Вашите хора трябва да виждат, че Вие сте успешен лидер и работите в унисон с фирмата си.

8. Контролирайте изпълнението на дадените напътствия от сътрудниците Ви.

9. Не възпитавайте в структурата си търтеи – Това особено касае планирането и отчета на дейността Ви. По-често им задавайте въпроса: “Вие наистина ли искате да направите голяма кариера? Тогава защо не планирате (не посещавате ) занятията?”
Добре работи следният прийом: помолете всеки свой пряк сътрудник да определи личния си план за продажби през следващия месец, при това публично. На седмичните събрания, всеки в присъствието на колегите си да се отчете за изпълнението на своя седмичен план. С това ще възпитате чувството им на отговорност за взетите решения и чувството на срам от проваления план, ще накара хората да действат с по-голяма ангажираност.
Използвайки този метод, Вие ще можете да увеличавате обема на продажбите всеки месец с 15-45%.

10. Грижете се за собственото си здраве – едно от необходимите условия за развиването на крупен бизнес. - Помагайте на хората, но не работете вместо тях. Нека “празните кораби” плават или потъват сами. Ако ще губите силите си за тях, то те неизбежно ще Ви повлекат към дъното, т.е. бизнесът Ви ще рухне.
Но преди да зачислим несполучливия сътрудник към определението “празен кораб” попитайте себе си: “Всичко ли направих за професионалното му израстване?”

11. Научете се да делигирате пълномощия и отговорности – Ако високите нива поемат върху себе си тези задачи, които могат да бъдат решени добре и на ниските нива, то системата може да почне да куца и да се изроди.

12. По-често си припомняйте първият милиардер на САЩ Ендрю Карнеги. –
“По-добре да печеля 1% от усилията на 100 човека, отколкото 100% от
своите собствени.”