петък, 17 април 2015 г.

3 – ПРЕПОРЪКИ ЗА НАЧИНАЕЩИЯ СЪТРУДНИК В МРЕЖОВА КОМПАНИЯ– ВЛАДИМИР ДУБКОВСКИ















МЛМ направи 35 години в България. Практиката ни напълно потвърждава извода за това, че спазването на определени правила, образували се в процеса на развитие на този бизнес, почти винаги гарантират успех, а игнорирането им също толкова закономерно води до неуспех. Затова ако бизнесът не върви или върви не така ефективно, както Ви се иска, не търсете външни причини, а внимателно прочетете тези препоръки и проверете как лично изпълнявате всяка точка.

1.Не бързайте да се потопите в бизнеса на следващия ден след презентацията или семинара. При цялата, напръв поглед простота, този бизнес има своите особености и за това не бързайте. Първите 3-4 месеца са времето за изграждане на основите  на Вашите бъдещи УСПЕХИ. Не икономисвайте бетона, следвайте строго технологията, не бързайте да издигате стените на нестабилната още основа.

Убедителен пример за това са египетските пирамиди. Те стоят хиляди години, защото са издигнати по всички правила на строителното изкуство.

2. Сериозно се отнасяйте към препоръките за обучението, а именно:
2.1. Прочетете следните издания: Джон Каленч - “Да бъдеш възможно най-добрия в МЛМ”, Наполеон Хил - “Мисли и забогатявай”, Дон Фейла-“Десет урока върху хартиена салфетка”, Роберт Кийосаки - Богат татко беден татко” …

2.2. Старайте се да не пропускате структурните събрания, които трябва да се провеждат един път седмично и където ще получите винаги най-новата информация за фирмите – партньори, промените в законодателството, успехите и неуспехите на колегите Ви и т.н.

2.3. Записвайте всичко, което правите в този бизнес, за да имате възможност да анализирате дейността си след това.

3. Навиците за общуване, толкова важни в МЛМ, се придобиват, а не наследяват. За това не се отчайвайте, ако те са все още слабо развити у Вас, а се учете повече.

4. 1+1=УСПЕХ.

По-често си спомняйте тайната на вълшебната формула, изведена от президента на световната асоциация по МЛМ, Дорис Ууд. Ако можете да привличате в бизнеса само един(!) човек на месец в течение на първата година и всеки Ваш сътрудник постъпва по същия начин, то само след една година Вие ще постигнете феноминални резултати, построявайки организация от от 4096 човека.

5. Отнасяйте се философски към неуспехите. Може би, все още не сте професионалисти, но професионализмът задължително ще дойде с опита.

6. Знайте, че успехът е следствие от цяла серия неуспехи и разочарования.
Разглеждайте неуспехите като задължителни стъпки по пътя към УСПЕХА и като повод за анализ.

7. Съветвайте се с професионалисти, а не с приятели (роднини, съседи и т.н.). Още една типична грешка, погубила много начинаещи. Ако имате проблеми с автомобила си, кажете, при кого ще отидете за съвет: при приятел, който никога не е имал кола, или при опитен механик? Да молиш за съвет е съвсем нормално, но се обръщайте само към специалисти по мрежовия маркетинг. Не забравяйте урока на Наполеон Хил: именно неудачниците постоянно се съветват с всички, крайно бавно вземат решения и бързо ги променят. Успешните хора постъпват по обратния начин.

8. Изучавайте и анализирайте дейността на спонсора си. Много скоро ще се окажете на неговото място и на Вас самите ще се наложи да обучавате своите начинаещи сътрудници.

9. Отложете за бъдещето построяването на структури в други градове. Това ще изисква пътуване дотам за няколко седмици и ежемесечни пътувания в последствие. Посетите семена ще дадат добра реколта само при добра грижа. И след това: нима в града Ви вече не останаха клиенти? Докато губите време, сили и пари за издирването на отдалечени клиенти, потенциалните Ви клиенти могат да бъдат спечелени от хора от Вашия град.

10. Ходете на всички мероприятия на фирмата с най-хубавите си дрехи, съблюдавайки деловия стил. Канейки гости на семинари и презентации, предупреждавайте ги за това правило.

11. Канете в бизнеса само хора, които са ви приятни. За да може партньорът Ви да постигне успех, трябва да вложите много време, а ако той Ви е неприятен, Вие просто няма да имате желание за това.

12. Не се притеснявайте да се обръщате ежедневно към спонсора си за помощ. Вашият спонсор съществува специално за това, за да Ви помогне да построите свой собствен успешен бизнес. Обаче медалът има две страни – ако в продължение на няколко месеца проявявате пасивност, ръководителят е в правото си да се откаже от сътрудничеството си с Вас: той трябва да работи с хора, наистина стремящи се към УСПЕХ.

13. Отложете ходенето на ваш потенциален клиент на семинар или презентация, ако Вие самите не можете да го придружите. На него постоянно ще му бъдат необходими Вашите коментари за събитията и той трябва да почувства, че Вие като спонсор, ще бъдете винаги до него.

14. Изграждайте бизнеса си честно, още от първата стъпка, както в отношенията си с клиентите, така и с другите сътрудници. Само тогава ще имате перспектива.

15. Никога (запомнете, никога) не заплащайте влизането на някого в този бизнес. “Купеният” сътрудник не работи.

16. Бъдете търпеливи. Не бъдете като тези, които се отказват на една крачка от успеха. Ако Ви става тъжно заради неуспехите, прочетете отново “10 урока на хартиена салфетка” (урок – 4) на Дон Фейла или просто прегледайте точка 7 на тези препоръки.

17. Ориентирайте се към себе си и никога не оценявайте перспективите си по резултатите на другите сътрудници. Успехът или неуспехът на другите съвсем не означава, че нещата при Вас ще тръгнат също така зле или добре. Предстои Ви да изминете свой собствен път.

18. Бройте само парите, които са в джоба Ви. Радвайте се на това, което е спечелил спонсорът Ви благодарение на Вашата работа. Завистта няма да донесе полза на бизнеса и ще се отрази лошо на здравето Ви. Винаги гледайте себе си и надолу по структурата.

19. Основно изучете и се въоръжете със системата за планиране, използвана във фирмата. Без конкретен и реален план не е възможно да постигнете целта.

20. Старайте се да се учите от всеки, който притежава необходимите навици и качества, даже ако този човек е по-надолу във вашата структура. Без да се обучавате, няма да можете да бъдете учител и авторитет за другите. А това означава, че с Вашите хора няма да се получи нищо и Вие също няма да имате никаква полза от тях.

21. При среща с клиент помнете, че Вие му давате две важни приемущества:
- Осигурявате му високо качествена услуга (стока);
- Отваряте му вратата пред много ефективен и безрисков бизнес, не изискващ големи капиталовложения.

Вие ще ДАВАТЕ на човека, а няма да ВЗЕМАТЕ от него. Само такава трябва да бъде нагласата Ви преди срещата.

22. Ползвайте работен тефтер за записки по време на семинари, структурни събрания, занятия. Записвайте в него интересните въпроси на клиентите, размислите си над тях.

23. Водете отчет на клиентите си. Не забравяйте навреме да ги поздравите за рождения им ден, празник и т.н. благодарните клиенти ще Ви осигурят по-високи резултати отколкото търсенето на нови.

24. “Кажи ми КАК го правиш и аз ще ти кажа КАКВО правиш”.

Хората постигат смисъла на казаното в голяма степен благодарение на това, ПО КАКЪВ НАЧИН го казвате. Фактически 90% от това, което сте казали се възприема по тона на гласа Ви и маниера Ви на държане.

25. Предоставете правото на вземане на решение на самия човек.

Практиката показва, че представите ни за потребностите на хората, често се оказват погрешни. Затова давайте информация за продуктите на фирмата, за възможностите за кариера, а след това клиентът сам да реши, трябва ли му това или не.

26. Не се срамувайте да довеждате нещата до край.

Иначе защо трябва да ги започвате?

27. Да се стои на два стола едновременно е много сложно.

Не се опитвайте да работите в няколко МЛМ фирми едновременно.

28. Бъдете настойчиви и последователни.

Ежедневно правете следното упражнение: сутрин си задавайте въпрос какво мислите да правите днес за успеха си. А вечер честно си отговорете какво конкретно сте направили за него през целия ден. Не се смущавайте, ако това е била само една глава от препоръчаната книга или едно позвъняване за уреждане на среща. Важното е, че поредната крачка е направена.

29. Не търсете виновни.

Вие и само Вие сте източник на всички успехи и неуспехи!

30. Представяте ли си какви могат да бъдат перспективите.

Ако сте привлекли след себе си поне един човек, това вече е добре. Нека
за сега е един човек, но той е способен да привлече десет. А пък те ще

привлекат сто!!!